تبلیغات
مدیکال گروپ اهواز - می خواهید عضله پایتان نگیرد؟
مدیکال گروپ اهواز
مدیکال گروپ اهواز سعی در ارتقاء سلامت شما هم میهنان گرامی دارد
زمستان1393 پیج فیس بوک اطلاعیه مدیکال گروپ اهواز ارتباط با ما بیمارستان مهر اهواز عکس قالب سایت 2015میلادی width=
درباره وبلاگ


ارتباط مستقیم با جناب آقای علی سالاری یگانه:۰۹۳۹۵۹۳۹۸۷۷
مطالب این وب سایت زیر نظر پزشک فیزیوتراپ جناب آقای سجاد ارزانی به اشتراک گذاشته می شود.
تمامی حقوق این وب سایت برای سجاد ارزانی محفوظ می باشد
((این وب سایت به مدیکال گروپ اهواز 'بیمارستان مهراهواز و گروه اشتراک گذاری مطالب پزشکی تعلق دارد" هرگونه کپی برداری از آن بدون کسب اجازه از مدیران سایت مدیکال گروپ اهواز پیگرد قانونی دارد)) "وبا متخلفین برخورد قانونی خواهد شد"
شما بازدید کننده ی گرامی می توانید هرگونه انتقاد"پیشنهاد"یا شکایت خود را از وب سایت مدیکال گروپ اهواز
به آدرس ایمیل:
medical.group.ahwaz@gmail.com ارسال نمایید.
با ما همراه باشید...


مدیکال گروپ تنها یک سایت پزشکی نیست...

خبر های ویژه ای در راه است...

امکانات ویژه ، مسابقه ، قرعه کشی ، جایزه ، قالب جدید ، به روز رسانی ، همکاران جدید ، و ...

منتظر باشید...

مدیر وبلاگ : سجاد ارزانی
نظرسنجی
وب سایت مدیکال گروپ اهواز را چگونه ارزیابی می کنید؟






خستگی مفرط, کرامپ های عضلانی

برای همه ما پیش می آید که در حین راه رفتن یا حتی در خواب، دچار گرفتگی عضله پا و بویژه ساق پا شویم. این کرامپ ها خطری جدی محسوب نمی شوند، اما می توانند چند روزی مایه ی عذاب ما شوند. البته در صورت بروز مکرر آن لازم است که مورد بررسی دقیق تر پزشکی قرار بگیرند. در این مطلب چند توصیه برای مقابله با این مشکل داریم. لطفا با ما همراه باشید...

گرفتگی عضلات
کرامپ یا گرفتگی عضلانی شامل انقباض های عضلانی ناگهانی و دردناک است که در طول انجام فعالیت بدنی و حتی در حین استراحت بروز کرده و بیشتر ران و پشت ساق پا را درگیر می کند.

 

این مشکل اغلب بعد از انجام یک فعالیت بدنی که بدون گرم کردن بدن انجام می شود بروز می کند و عدم مصرف آب و مواد معدنی (کلسیم، منیزیم، پتاسیم و غیره) کافی نیز در بروز آن نقش مهمی دارند.
البته نباید از تجمع سموم در بدن و همچنین گردش خون نامناسب غافل شد.
زمانی که عضلات منقبض می شوند، تبادلات املاح معدنی اتفاق می افتد.
اختلال در روند این تبادلات و همچنین افزایش اسیدلاکتیک و سموم در عضلات باعث خشکی آنها شده و کرامپ ایجاد می کنند.

 

از این ها بپرهیزید
سرما
سرما باعث کاهش جریان خون شده و عضلات را از اکسیژن کافی محروم می کند. این مسئله نیز باعث بروز خستگی و کرامپ های عضلانی می شود. افرادی که در آب های سرد شنا می کنند، باید بیشتر به این مسئله دقت کنند.

 

فعالیت جسمی شدید
ورزش های شدید و طولانی مدت نیز باعث فشار جسمی زیادی شده و گرفتگی عضلانی ایجاد می کند.

 

گرمای مرطوب
گرمای مرطوب بویژه در بین ورزشکاران و کارگرهایی که کارهای یدی سخت انجام می دهند و البته به میزان کافی آب نمی نوشند، باعث بروز کرامپ های عضلانی می شود.
اگر تصور می کنید برخی حرکات ورزشی را نمی توانید به راحتی انجام دهید و از حد توان شما خارج است، از انجام آنها بپرهیزید

 

مصرف زیاد قهوه، چای، الکل و دخانیات
زیاده روی در مصرف نوشیدنی های کافئین دار، انرژی زا، مصرف الکل و همچنین مصرف سیگار، مانع از دفع سموم بدن می شود.
تمام نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند باعث کم آبی بدن شده و زمینه را برای بروز کرامپ های عضلانی مهیا می سازند.

 

خستگی مفرط, کرامپ های عضلانی

 

مصرف برخی داروها
مصرف داروهایی مانند داروهای ضدکلسترول، ضد آسم، دیورتیک ها(ادرار آور)، ملین ها و داروهای ضدسرطان باعث گرفتگی و کرامپ های عضلانی می شوند.

 

مواد غذایی ضد کرامپ را دریابید
زمانی که دچار مشکل گرفتگی عضلانی می شوید، به سراغ مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند سبزیجات سبز، کاکائوی سیاه، غلات و حبوباتی مانند عدس بروید.
از مصرف نوشیدنی های سالم مانند آبمیوه های طبیعی غافل نشوید، چون باعث دفع سموم بدن می شوند.


برای پیشگیری و همچنین مقابله با این مشکل، عسل را وارد برنامه ی روزانه ی خود کنید.
شما به مواد معدنی بیشتری نیاز دارید. پس مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و پتاسیم مانند محصولات لبنی، زردآلوی خشک و همچنین موز و غیره را افزایش دهید.

 

حواستان باشد که کم آبی بدن یکی از عوامل بروز کرامپ های عضلانی است. پس روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

 

حواستان باشد که برخی مواد غذایی مانند گوشت های قرمز، کله پاچه و بویژه سوسیس و کالباس که سرشار از ازت هستند اجازه نمی دهند سموم بدن به راحتی دفع شوند. در نتیجه لازم است که از مصرف این موادغذایی بپرهیزید.

 

گرفتگی عضلات پا در خواب
اینکه در حین ورزش دچار گرفتگی و کرامپ عضلانی شویم، طبیعی به نظر می رسد. اما در برخی موارد پیش می آید که شب هنگام و در حین خواب نیز دچار این مشکل می شویم.

 

در حین استراحت، سموم تجمع یافته در خون از حرکت می افتند و می توانند باعث بروز گرفتگی در ناحیه ی پشت ساق پا یا خود پا شوند. توجه داشته باشید که مشکل کرامپ های عضلانی می تواند در اثر نارسایی کلیوی، بارداری، روماتیسم، کمبود کلسیم، پتاسیم، منیزیم و دیابت و غیره نیز بروز کند.


برای پیشگیری از این مشکل یک بالشت کوچک زیر پایتان قرار دهید. قبل از خواب به اندازه ی کافی آب بنوشید. اگر مشکل حل نشد، به پزشک مراجعه کنید.

 

سالمندان بیشتر در معرض کرامپ های عضلانی قرار می گیرند
افراد سالمند خیلی زود و بدون دلیل مشخصی، در طول روز و همچنین شب دچار کرامپ های عضلانی می شوند.

 

به عقیده متخصصان عواملی مانند کم آبی بدن باعث بروز این مشکل می شود. به خاطر اینکه اکثر افراد سالمند به میزان کافی آب نمی نوشند و دچار کمبودهایی مانند کمبود پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند.

 

توجه داشته باشید در صورت تکرار این مشکل بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از عدم وجود مشکلاتی مانند هیپوکالمی (کمبود بیش از اندازه ی پتاسیم) که در بین افراد سالمند رایج است و یا مشکلات دیگری از قبیل نارسایی کلیوی، آرتروز اندام های تحتانی، مشکلات روماتیسم، دیابت و غیره مطمئن شوید.

 

اگر ورزش می کنید
قبل و بعد از ورزش برای مدت ده دقیقه، خودتان را با چرخش تنه بکشید.
پاها را را از زمین بلند کرده و زانوها را خم کم کنید.
قبل، حین و بعد از ورزش در هر بیست دقیقه، یک جرعه آب میل کنید.

 

به خودتان فشار نیاورید و بیش از توان تان ورزش نکنید.
اگر تصور می کنید برخی حرکات ورزشی را نمی توانید به راحتی انجام دهید و از حد توان شما خارج است، از انجام آنها بپرهیزید.

 

در انتخاب و خرید ابزارهای ورزشی دقت کنید. زین یا همان صندلی دوچرخه را تنظیم کنید. صندلی های کوتاه و یا دسته ی کوتاه راکت باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

 

کفش ورزشی نامناسب و یا تنگ نیز باعث بروز گرفتگی عضلانی می شود.
فراموش نکنید که لباس ورزشی مناسب باید شما را از سرما و رطوبت حفظ کند.
هنگام گرم کردن بدن، خودتان را گرم نگه دارید. 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 18 شهریور 1396 12:00 بعد از ظهر
Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one
and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
If so how do you stop it, any plugin or anything you can advise?
I get so much lately it's driving me crazy so any support is very much appreciated.
دوشنبه 16 مرداد 1396 10:38 بعد از ظهر
Great article, totally what I needed.
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:17 بعد از ظهر
Hello there! I could have sworn I've been to
this blog before but after looking at many of the posts I realized it's new to me.
Anyhow, I'm certainly delighted I came across it and I'll be bookmarking it and checking back often!
یکشنبه 15 مرداد 1396 12:33 بعد از ظهر
This is really attention-grabbing, You are an excessively professional blogger.
I've joined your feed and look forward to in the
hunt for extra of your wonderful post. Additionally, I've shared
your site in my social networks
جمعه 13 مرداد 1396 10:20 قبل از ظهر
Hello everyone, it's my first pay a visit at this site,
and post is truly fruitful in support of me, keep up posting these content.
دوشنبه 9 مرداد 1396 10:40 بعد از ظهر
Hey there! I've been reading your blog for some time now and finally got the courage to go ahead and give you
a shout out from New Caney Tx! Just wanted to say keep up the excellent work!
جمعه 8 اردیبهشت 1396 07:11 قبل از ظهر
Greetings! I've been following your website for
a while now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out
from Lubbock Texas! Just wanted to mention keep up the fantastic job!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 03:45 قبل از ظهر
I am extremely inspired along with your writing abilities as neatly as with the layout
on your weblog. Is this a paid topic or did you modify it yourself?
Anyway stay up the nice quality writing, it is uncommon to peer a nice weblog like this one today..
سه شنبه 22 فروردین 1396 02:45 بعد از ظهر
Hello my loved one! I wish to say that this post is awesome, great written and include approximately all vital infos.
I'd like to look extra posts like this .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
وب سایت در حال به روز رسانی می باشد *** به وب سایت مدیکال گروپ اهواز خوش آمدید *** مدیکال گروپ اهواز تنها یک سایت پزشکی نیست *** این وب سایت به مدیکال گروپ اهواز، بیمارستان مهراهواز(در صورت تایید قرار داد) تعلق دارد" هرگونه کپی برداری از آن بدون کسب اجازه از مدیران سایت مدیکال گروپ اهواز پیگرد قانونی خواهد داشت"وبا متخلفین برخورد قانونی می گردد***با ما همراه باشید *** جهت ارتباط با مدیریت با شماره های :09167776799و09167905369 تماس حاصل فرمایید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وب سایت برای مدیکال گروپ اهواز محفوظ است